søndag 22. januar 2017

Klimabudsjett utan effekt på klimaet

Det var ein gong eit klimabudsjett. Det vart kalla tidenes klima- og miljøbudsjett.
- Det må vel være tidenes overdrivelse.

Nok eventyr, for følgande er meint å være reelt: Ein auke i drivstoffavgifta gjer at me skal kjøre mindre bil. Ein auke som først og fremst vil ramme dei av oss som ikkje har eit alternativ til bilen. Dei må jo framleis kjøre til barnehage, jobb, fotballtrening og turn. Hadde det gått ein buss, så kan det godt hende dei hadde tatt han.

At dette skal være ein del av eit såkalla grønt skifte, er ganske enkelt provoserande. Både for Språkrådet som kåra det til årets nyord for to år sidan (sjølv om det strengt tatt er to ord), og for folk som er opptatt av miljøet vårt. For mindre innhald kan knapt eit uttrykk ha.

Me treng ein klimadebatt som tek for seg korleis me reelt kan kutte i utsleppa våre. Då må me tenke nytt. Særleg dersom me skal nå måla våre frå Klimaforliket om å redusere utslepp frå samferdselssektoren med 2,5-4 mill. tonn CO2-ekvivalenter per år. Då må me tenke heilt nytt.

Bygger me moderne tog mellom Oslo-Trondheim og Oslo-Bergen-Stavanger som går fort nok, vil desse strekka åleine redusere CO2-utsleppa våre med ca. 1,5 mill. tonn grunna overført flytrafikk, biltrafikk og godstransport. Då skal me snakke om grønt skifte.

Stor skilnad på standard i Noreg og resten av Europa, sjølv om me har dei mest trafikkerte flyrutene i Europa? Kjelde: WikiMedia Commons


1 kommentar:

  1. Bra, men det vil fortsatt koste 200 mrd. Bygges dobbeltspor for snaue 40 mrd sørover vil både Oslo-København og Oslo-Stockholm ta under 4 timer via Göteborg. Når de to rutene har 70% av flyutslippene til Trondheim/Bergen/Stavanger betyr vel det at vi kan kutte rundt 1 million tonn for ned mot en femtedel av prisen :) Så la oss begynne med å få Oslo-Göteborg ned fra dagens 3,5 til godt under 2 timer.

    SvarSlett